Maľovanie
Začala som maľovať v roku 2000. Nakoľko som predtým nikdy nemaľovala, musela som sa učiť základy. Prvý rok som maľovala ceruzou, potom som si pridala uhlík, a potom som sa pomaly učila pracovať s farbami. Neskôr som pochopila, že učiť sa sama maľovať je cesta zložitá, tak som sa prihlásila do Ľudovej školy umenia, kde som sa pomaličky zdokonaľovala. Medzitým som začala navštevovať aj stretnutia neprofesionálnych výtvarníkov. Pod vedením p. Lajdu ak. mal. a Andreji Leitnerovej Mgr, som pomaličky napredovala, učila som sa rôzne techniky.
Prv ako začnem maľovať robím si skice, náčrtníky mám plné návrhov a niekedy trvá ozaj dlho, kým začnem maľovať a akú techniku si vyberiem. Rôzne motívy maľujem rôznymi technikami, pretože to tak cítim, a myslím si, že určité dojmy alebo námety potrebujem ináč dať na papier.
Suchý pastel – je to niečo, čo ma fascinovalo od samého začiatku. Pretože tým, že držím pastel sa mi zdá, že som bližšie k papieru, a že sa mi aj ľahšie maľuje
Tempera - Moje prvé obrázky som robila temperou a často ju aj používam. Zaujalo ma aj maľovanie špachtľou, lebo tak ako suchým pastelom som bližšie k papieru, v konečnom dôsledku nepoužívam špachtľu, ale neplatné kreditné karty.
Akvarel – pokúšala som sa zvládnuť aj túto techniku tým, že som maľovala obrazy maliara Čemického, Aakvarelové farby väčšinou využívam pri inej technike a tou je rezerváž. Napriek tomu objavujem krásu práce s akvarelom, a moje prvé pokusy ma potešili, pretože aj tu objavujem ďaľšiu možnosť hry s farbami
Rezeváž (akvarel, kvaš, tuš) – Malý asi 20-riadkový článok v knihe Maľovanie akvarelu ma upútal o to viac, lebo som o tejto technike už niečo počula. Ale aká je táto technika zložitá, to zisťujem pri každom obraze vytvorenom touto technikou. Ako postupujem? Najprv namaľujem obraz akvarelovými farbami s kvašom. Keď obraz zaschne, tak ho natriem tušom. Počkám niekoľko minút, a obraz umyjem pod vodou. Zdá sa to jednoduché, ale uhádnuť, kedy tuš nie je moc zaschnutý (vtedy nepomôže žiadne umývanie, obraz zostane čierny) alebo či sa tuš už dosť „chytil“ (ak sa obraz skoro umyje, zmyje sa všetko a obrázok je veľmi bledý). Ak sa aj všetko dobre vydarí, treba ešte dávať pozor, aby sa pod vodou obraz neroztrhol. Často sa ma pýtajú prečo robím takto zložito, keď sa to dá jednoducho namaľovať len jedným druhom farieb. Neviem povedať prečo, ale je to zakaždým dobrodružstvo, či to vyjde alebo nie.
Rezerváž (olejový pastel, razítková farba) Je to ďalší druh rezerváže, ktorou pracujem. A tak ako suchý pastel, aj olejový pastel mi sedí v ruke – rada s ním pracujem. Nie je to taká riziková práca ako u predchádzajúcej technike. Namaľujem olejovým pastelom, a potom natriem razítkovou farbou. Ešte predtým ako to úplne zaschne, začnem atrament utierať. Aj tu sa môže stať nehoda, že zotrem nielen tuš, ale aj farbu.
Linoryt – nemám veľa linorytov. Po návrate z Indie som si robila skice a návrhy ako svoje dojmy dať na papier, napokon som si dala poradiť, a urobila som niektoré obrazy ako linoryty, ktoré som napokon tlačila na rôzne podklady
Suchá ihla – je to ďalšia technika, ktorá sa mi páči a niektoré obrázky sú o to zaujímavejšie, že boli tlačené na ručne vyrobený papier.
Akryl – prvý raz som sa s akrylom stretla na letnom tábore výtvarníkov, kde sme s ním maľovali. Teraz sa však už väčšinou venujem tejto technike.